Skole/hjem samarbejde

Forældremøder:

Der afholdes et forældremøde pr. skoleår. Dette møde afholdes typisk i skoleårets begyndelse. På mødet vælges et klasseforældreråd. I særlige tilfælde kan der aftales yderligere møder, hvis der er behov.

Skole/hjem-samtaler:

Der afholdes en skole/hjem-samtaler pr. skoleår. Såfremt hjemmet og/eller skolen ønsker det, kan der aftales yderligere samtaler efter behov.

Kommunikation:

En god kommunikation mellem skole og hjem er et fælles ansvar og udgør et vigtigt element i arbejdet med det enkelte barns faglige og sociale udvikling. Kommunikationen foregår som udgangspunkt via Aula eller gennem møder/samtaler.
Følgende retningslinjer er gældende for kommunikationen mellem skole og hjem:

•    Kommunikationen foregår direkte mellem skole og hjem
•    Kommunikationen skal foregå respektfuldt og i et ordentligt sprog
•    Ved elektroniks kommunikation kan man som forældre forvente svar indenfor en arbejdsdag.
•    Svære, komplekse problemstillinger egner sig ikke til elektronisk kommunikation.
      I sådanne tilfælde håndteres situationen igennem direkte kommunikation mellem hjem og skole
      i form af samtale eller møde